מיומנויות תקשורת לפתרון קונפליקטים
פתרון אפקטיבי לקונפליקטים דורש מיומנויות משא ומתן טובות ויכולות תקשורת טובות. בעוד ישנם גורמים רבים שיש להתחשב בהם כאשר פותרים קונפליקט, בואו נבחן ארבעת גורמי על.
• 1. דע מה אתה רוצה או צריך
זה נראה דבר ברור מאליו, אולם לפעמים יש לנו רעיון של מה שאנו רוצים, אבל הרעיון אינו ספציפי, ומה שעוד יותר גרוע, איננו מסוגלים להביע אותו באופן רהוט. כאשר אתה נושא ונותן כדי לפתור קונפליקט, זה בסיסי לדעת מה אתה רוצה ולהיות מסוגל להצהיר על כך באופן ברור.
2. דע מה האדם האחר רוצה או צריך
כמוך בדיוק, האדם שעימו אתה נושא ונותן הינו בעל צרכים משל עצמו שיכולים לפתור את הקונפליקטים שלו. שוחח עימו על מה הוא מחפש להשיג מהמשא ומתן והקשב רוב קשב.
• 2. דון והבהר
דון בנקודות שאתה מסכים איתן ולאיזה טווח אתה מסכים איתן. החלט אלו מטרות, המתייחסות למשא ומתן, יש לכם במשותף. הגדר ודבר על כל הנקודות או הנושאים. זו יכולה להיות משימה מרתיעה לנסות לעסוק בכל הנושאים בבת אחת, לכן ערוך רשימה של כל הנושאים, תעדף אותם וגש אליהם אחד אחרי השני.
• 3. עבדו ביחד לעבר הפיתרון
זה חשוב לעבוד ביחד מכיוון שכל מי שמעורב צריך לקחת בעלות-על ואחריות-על הפיתרון. סוג כזה של שיתוף פעולה מסתיים בהסכמה אשר מגיבה לכול המשתתפים בה על פי רצונותיהם וצרכיהם.
מעל לכל, הבטח שההסכם הינו –
• הוגן
• ריאלי
• ניתן לעשייה.
• ברור
• מובן.
בנוסף, ההסכם צריך שיהיה –
• שורת משימות ואחריויות עם מספיק פרטים שכל אחד מבין ושהתפקידים של כל אחד ברורים ושעל סמך הבנה זו ניתן לפעול.
• ערוך קו זמן, אם זה רלוונטי.
ארבעת הצעדים הללו עוזרים בפתרון קונפליקטים במטרה של חיזוק מערכת היחסים הבינאישית.
הירשמו עוד היום לקבלת המדריך השלם לתקשורת אקטיבית בחינם
הקישו בלינק - http://www.tesha-bamautikshoret.com
© כל הזכויות שמורות למיכל היל - תשע - במאות תקשורת